טיסות לקשקאיש

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter

קחו את מקבץ התיאורים הבא: אתר נופש של משפחת מלוכה. עיירה ציורית לחוף האוקיינוס האטלנטי. אווירה קוסמופוליטית תוססת. בוטיקים יוקרתיים בכל פינה. מבנים בני מאות שנים. עכשיו קחו את כל התיאורים האלה ושימו אותם במקום אחד, קשקאיש (Cascais). עיירת הנופש המלכותית הזו (היא נבחרה ככזו על ידי המלך לואיש הראשון של פורטוגל) מרוחקת כמה עשרות בודדות של קילומטרים מליסבון, ובין השתיים מקשרת רכבת ישירה. היא מהווה מוקד משיכה רב עוצמה הן עבור תיירים מפורטוגל בכלל ומליסבון בפרט, והן עבור מבקרים מכל שאר העולם. היא מציעה למבקרים בה מבחר רחב של מלונות ובתי הארחה המתאימים לכל כיס (אם כי הם נמצאים בחלק העליון של סקאלת המחירים), אתרים היסטוריים בשפע, חופים יפהפיים ואווירה שקשה למצוא במקום אחר.

אם אתם רוצים להגיע לקשקאיש, אתם עושים את הבחירה הנכונה. על אף שרבים מהמבקרים בה מגיעים אליה במסגרת טיול יום מליסבון, אם הזמן מאפשר לכם אזי מומלץ להגיע אליה ליותר מכך. יש בה קסם מיוחד, והקסם הזה מתעורר לחיים לפני שהתיירים מגיעים ואחרי שהם עוזבים. ברעש האוטובוסים קשה להתחמק מהמוני האדם השוטפים את הסמטאות, אך בין לבין תוכלו לגלות בה פנים שלא ראיתם קודם.

flights to cascais

מתי כדאי להגיע לטיול בקשקאיש?

בהיותה אתר נופש פופולרי אצל פורטוגזים ותיירים בינלאומיים כאחד, אין זה פלא שנקודת השיא של עונת התיירות בקשקאיש מגיעה בחודשי הקיץ, שאז אירופה כולה נופשת ונעה ממקום למקום. בנוסף, הקרבה של קשקאיש לליסבון הופכת אותה ליעד מועדף לטיול סוף שבוע, הן על ידי מקומיים והן על ידי תיירים. אי לכך, הזמנים העמוסים ביותר בעיירה הם סופי השבוע של חודשי הקיץ, יחד עם החגים הנוצריים בחורף ובאביב. הזמנים הללו מתאפיינים במחירים גבוהים במיוחד של שירותי התיירות, ואם אתם מתכננים טיול במהלכם ההמלצה היא להזמין כמה שיותר חלקים מהטיול זמן רב מראש. זו כנראה האסטרטגיה הטובה ביותר להימנע מלשלם מחירים מופקעים.

אם יש לכם את האפשרות, מומלץ בחום להגיע לקשקאיש בתחילת האביב. מזג האוויר נוח מאוד, מספר התיירים יורד משמעותית (אם כי העיירה אף פעם לא באמת ריקה) ואתם יכולים ליהנות מקשקאיש במיטבה. זוהי גם תקופה טובה למציאת דילים של טיסות ומלונות, אם כי מחיריהם של אלו לא מגיעים באביב לשפל שאליו הם יכולים להגיע בחודשי החורף. החורף מתאפיין במיעוט משמעותי של תיירים, ולכן חברות התעופה והמלונות נלחמים על כל תייר ומורידים מחירים בצורה משמעותית. 

טיסות ושדות תעופה בקרבת קשקאיש

בדומה לעיירות נופש אחרות באזור (דוגמת סינטרה), גם לקשקאיש אין שדה תעופה משלה. למעשה, הקרבה הרבה שלה לליסבון מייתרת את הצורך בשדה כזה, שכן התעבורה בין השדה בליסבון ובין קשקאיש נוחה מאוד. בין אם אתם מעדיפים להגיע ברכב שכור ובין אם בתחבורה ציבורית, ההגעה משדה התעופה בליסבון (Humberto Delgado Lisbon International Airport – LIS) לקשקאיש לא אמורה לקחת לכם יותר משעה עד שעה וחצי. לנוסעים בתחבורה ציבורית, מהשדה בליסבון תוכלו לקחת שאטל לתחנת הרכבת Losboa Cais do Sodrè, שממנה יוצאות רכבות של כארבעים דקות לקשקאיש.

שדה התעופה של ליסבון הוא אחד מעשרים שדות התעופה הפעילים ביותר באירופה, וככזה הוא גם היחיד בפורטוגל שבו פועלות טיסות ישירות לישראל וממנה. אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שתמצאו בו את כל מה שאתם צריכים ומעבר לכך, שכן בשדה הזה עוברים כמעט 32 מיליון נוסעים בשנה. זה מספר הגדול ביותר מ-25% ממספר הנוסעים העוברים בנתב"ג, כך שאין לכם ממה לחשוש. את הקו בין ישראל לליסבון מפעילות החברות אל על ו-TAP (החברה הלאומית של פורטוגל), וטיסות ישירות בין היעדים יוצאות כמעט בכל יום בשבוע (ולעיתים גם יותר מטיסה אחת ביום). כמובן שישנן גם טיסות לא ישירות, העושות עצירות ביניים באחד מהמוני היעדים באירופה שמהם תוכלו להגיע לליסבון. 

ישנן אפשרויות אחרות להגיע לקשקאיש, אך אלו רלוונטיות בעיקר למי שמגיע מעיר אחרת באירופה או שבמקרה מצא דיל משתלם במיוחד לשדה תעופה אחר. שדות התעופה האחרים המרכזיים בפורטוגל הם השדה בפארו (Faro Airport – FAO) והשדה בפורטו (Porto Airport – OPO), אך שניהם מרוחקים בצורה משמעותית מקשקאיש וההגעה מהם אליה בתחבורה ציבורית היא מסורבלת וארוכה.

עלות ההגעה לקשקאיש נגזרת בעיקר ממחיר הטיסה בין ישראל לליסבון. בשל העובדה שאין חברות לואו קוסט המפעילות את הקו הזה, וגם בשל המרחק בין ליסבון לישראל, המחיר של הקו מעט יקר יותר בהשוואה ליעדים אירופאים אחרים כמו וינה או רומא. כמובן שהעלויות משתנות משמעותית בהתאם לעונה ולביקוש, אך ניתן להגיד בזהירות שהמחיר לכרטיס הלוך ושוב נע בין 80 ל-400 דולר אמריקאי. הזמנה של כרטיס מראש יכולה להזיל את המחיר שלו משמעותית, כמו גם התפשרות על טיסות עם עצירות ביניים במקום טיסה ישירה.